INTO Seinäjoki
Tervetuloa uutishuoneeseemme
Seuraa Into Seinäjoki

Tunnisteet

Maailma pelastetaan - bisneksellä

Maailma pelastetaan - bisneksellä

Blogikirjoitukset   •   Kesä 29, 2018 13:15 EEST

Kesäkuun puolivälissä Seinäjoelle kokoontui värikäs joukko ruokaketjun asiantuntijoita, yrityksiä ja kehittäjiä Food Business Summitiin. Kaksipäiväisen seminaarin aikana ruokaketjun innovatiivisia uusia ratkaisuja tarkasteltiin erityisesti vastuullisuuden sekä asiakkaan muuttuvan maailman näkökulmista. Kansainvälistä lisämaustetta toi yhteistyö Euroopan laajuisen ERIAFF-konferenssin kanssa.

​Rohkeasti kiinni eteläisen Afrikan bisnesmahdollisuuksiin!

​Rohkeasti kiinni eteläisen Afrikan bisnesmahdollisuuksiin!

Blogikirjoitukset   •   Kesä 21, 2018 11:31 EEST

Eteläisen Afrikan markkinat kasvavat voimakkaasti. Millaisia bisnesmahdollisuuksia kasvu ja maiden haasteet voivat tarjota suomalaisille yrityksille ja heidän ratkaisuille.?

Aallon harjalla

Aallon harjalla

Blogikirjoitukset   •   Touko 28, 2018 13:46 EEST

Monista kaupungeista poikkeavasti meillä on tarjolla myös ainutlaatuista arkkitehtuuria keskellä kaupunkia. Aalto-keskus on maailmanlaajuisestikin uniikki hallinto- ja kulttuurikeskus, jota kyllä kelpaa esitellä vaativallekin vieraalle. Moni seinäjokinen on vuosien mittaan niin tottunut Alvar Aallon suunnittelemiin rakennuksiin, ettei osaa arvostaa tuttua jokapäiväistä ympäristöä.

​Elintarviketalous 4.0 tulee -oletko valmis?
Maisemanvaihdos voi muuttaa koko suunnan

Maisemanvaihdos voi muuttaa koko suunnan

Blogikirjoitukset   •   Touko 03, 2018 14:24 EEST

Oletko asunut koko elämäsi samassa kaupungissa tai kunnassa? Onko sinulla ollut joskus paloa kokea uuden ympäristön tuomat mahdollisuudet ja muuttaa elämän suuntaa? Matkailun sanotaan avartavan, mutta maiseman vaihtaminen pysyvämmin saattaa avata elämään ovia, joiden olemassaolosta ei aiemmin osannut edes unelmoida.

Vierailijakynä: Päiväni myllärinä – on hyvä elää, niin kuin opettaa

Vierailijakynä: Päiväni myllärinä – on hyvä elää, niin kuin opettaa

Blogikirjoitukset   •   Touko 02, 2018 12:22 EEST

Nopeasti ajateltuna mylläristä tulee mieleen jauhoa pöllähtelevä henkilö, joka uutterasti jauhaa jyvät jauhoiksi. Kyse ei ollut kuitenkaan tästä, vaan toimin päivän kasvuyritysten myllärinä, sillä Kasvu Open on saapunut tänä vuonna Etelä-Pohjanmaalle!

Hullua – siksi hienoa

Hullua – siksi hienoa

Blogikirjoitukset   •   Huhti 18, 2018 14:56 EEST

Tuhat on hieno luku. Rahanakin ihan kelpo summa, mutta ihmisinä samassa paikassa komea joukko. Viime keväänä tavoittelin tuhatta yrittäjää Seinäjoen OmaSp Stadionille yhteiskuvaan. No, mukaan ilmoittautui 600. Ihan komea kuva saatiin.

Markkinoitavia ruokamatkailutuotteita, kiitos!

Markkinoitavia ruokamatkailutuotteita, kiitos!

Blogikirjoitukset   •   Huhti 04, 2018 08:15 EEST

​Kollegani Tuula Lahti pohti ​syksyllä blogissaan alueen ruoka- ja juomamatkailua. Tuula Visit Seinäjoen markkinointipäällikkönä puhkuu blogissaan innosta markkinoida yhteisiä ravintola-, kahvila- ja panimokierroksia matkailijoiden houkuttelemiseksi. Jaan Tuulan innon. Kyllähän markkinointi-ihmiset markkinoivat, kun on mitä markkinoida!

Bisnestä tarjolla ihan hulluna

Bisnestä tarjolla ihan hulluna

Blogikirjoitukset   •   Maalis 13, 2018 10:33 EET

Maaliskuun lopulla yrityksille järjestetään melkoinen bisnespäivä. Esille nostetaan Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin ja Prima Powerin yhteensä noin 150 M €:n hankinnat. Näiden päälle vietetään vielä vapaamuotoiset Bisnesjatkot, joilla napostelun ja verkostoitumisen lomassa kuulee 20 yrityksen hissipuheet. Paljon asiaa lyhyessä ajassa – tehokasta ja yrittäjämäistä.

Ota bisnes irti Inton tapahtumista

Ota bisnes irti Inton tapahtumista

Blogikirjoitukset   •   Helmi 22, 2018 15:11 EET

Tapahtumat on yksi Into Seinäjoen tarjoamista palveluista yrityksille. Niitä on monen muotoisia ja kokoisia, muun muassa tietoiskuja, seminaareja, klinikoita. Kaikille tapahtumille yhteisenä nimittäjänä on pyrkimys tarjota eväitä yritysten bisneksen vauhdittamiseen tavalla tai toisella.

Kelluvissa minikaupungeissa satojen miljoonien bisnes alihankkijoille

Kelluvissa minikaupungeissa satojen miljoonien bisnes alihankkijoille

Blogikirjoitukset   •   Helmi 09, 2018 11:57 EET

Myös seinäjokisten yritysten kannattaa olla viimeistään nyt hereillä ja tarkistaa strategiaansa: voisiko meriteollisuus olla mahdollinen uusi tavoiteltava asiakas?

Kasvun piilevä potentiaali tehokäyttöön Inton klinikoilta

Kasvun piilevä potentiaali tehokäyttöön Inton klinikoilta

Blogikirjoitukset   •   Tammi 31, 2018 08:06 EET

Mitä yrityksesi olisi hyvä tietää IPR-oikeuksien tuomasta suojasta? Miten aloittaa tai kasvattaa vientiä? Miten saada myynti alkuun uudella markkinalla? Entä keiden kanssa olisi hedelmällistä tehdä yhteistyötä? Jos kysyt näitä kysymyksiä, niin me pyrimme löytämään niihin vastauksia.

Healthy Kids of Seinäjoki –mallista erinomainen vientituote

Healthy Kids of Seinäjoki –mallista erinomainen vientituote

Blogikirjoitukset   •   Tammi 30, 2018 16:04 EET

Seinäjoki kiinnostaa ihan oikeasti maailmalla ja vielä aika isosti. Täysin ilman valtavia markkinointikampanjoita tai myyntiä. Meillä on onnistuttu löytämään ratkaisu polttavaan globaaliin ongelmaan: lasten lihavuus on saatu laskuun!

​Tervetuloa yrittäjien ykköskaupunkiin!

​Tervetuloa yrittäjien ykköskaupunkiin!

Blogikirjoitukset   •   Tammi 24, 2018 08:00 EET

Yritys sijaitsee kaupungissa, jossa on todistetusti Suomen paras yritysilmasto (Suomen Yrittäjien kysely, 2016) ja jossa on vuosina 2017-2021 luvassa yli 1 miljardin euron yritysinvestoinnit kaupungin kilpailukyvyn ja elinvoiman vahvistamiseen. Kaupunki kasvaa ja kehittyy ydinkeskusta-alueella, jonka asukasluvun odotetaan kasvavan lähivuosien aikana 2 500 asukkaasta noin 10 000:een

Seinäjoki on jo ympärivuotinen tapahtumien suurkaupunki

Seinäjoki on jo ympärivuotinen tapahtumien suurkaupunki

Blogikirjoitukset   •   Tammi 10, 2018 08:08 EET

Olen vuosien aikana törmännyt usein kommentteihin, joiden mukaan ”Seinäjoella ei koskaan tapahdu mitään, paitsi kesällä”. Näitä kommentteja kuulee jatkuvasti niin meidän paikallisten kuin ulkopaikkakuntalaistenkin suusta. Viimeksi syksyllä olin erään opiskelijaryhmän haastateltavana, ja he esittivät toiveen, että hankkisin kaupunkiin enemmän tapahtumia talvikaudelle.

​Innostuminen on asenne – sano siis ”Kyllä”!

​Innostuminen on asenne – sano siis ”Kyllä”!

Blogikirjoitukset   •   Joulu 13, 2017 08:11 EET

Innostuminen on ihanaa! Itse olen varsinainen hurahtelija, joka inspiroidun milloin mistäkin. Innostumisesta huolimatta saattaa kuitenkin käydä niin, ettei koskaan tule lähteneeksi seuraamaan sitä, mistä on innostunut. Innostus saattaa jäädä vain ajatukseksi, joka ei koskaan toteudu. ”Tämä on kyllä tosi kiva idea, mutta...”

Rakastan sinua

Rakastan sinua

Blogikirjoitukset   •   Marras 29, 2017 08:05 EET

Okei. Sain huomiosi. Nyt sitten asiaan. Saat päivittäin satoja viestejä, joilla kaikilla pyritään herättämään huomiosi, saamaan sinut ostamaan, myymään, innostumaan, tykkäämään. Elämme tykkäämis- ja huomiotaloudessa.

​Kolme vinkkiä markkinointivuoteen 2018: personoi, kohdenna, analysoi

​Kolme vinkkiä markkinointivuoteen 2018: personoi, kohdenna, analysoi

Blogikirjoitukset   •   Marras 22, 2017 08:30 EET

Tänä vuonna markkinoinnissa on puhuttu mm. sisältömarkkinoinnista, osallistamisesta, big datasta ja asiakaskokemuksesta. Isoina teemoina nämä eivät ole hetkellisiä painotuksia, vaan edelleen keskeisiä. Mikä markkinoinnissa sitten puhuttaa vuonna 2018?

Missä sinun amazonisi virtaa?

Missä sinun amazonisi virtaa?

Blogikirjoitukset   •   Marras 17, 2017 14:33 EET

Vienti on nyt kuuma sana. Ilahduttavasti moni pienikin yritys on ottanut asiakseen suunnitella kansainvälistymistä. Mahdollisuuksia maailmalla on paljon. Elintarvikepuolella Aasia vaikuttaa lupaavalta markkinalta puhtaille, turvallisille, terveysvaikutteisille tuotteille. Myös Euroopassa näyttää olevan kysyntää skandinaavisille tuotteille.

Kalevan navetta pitäisi siirtää

Kalevan navetta pitäisi siirtää

Blogikirjoitukset   •   Marras 15, 2017 11:15 EET

Jos jos-sanaa ei olisi ja resursseja olisi käytössä rajattomasti ja löytyisi (vielä lisää) rohkeita yrittäjiä ja kehittäjiä, niin tässä tarjolla muutama Seinäjoen matkailun kehittäjän ja markkinoijan märkä päiväuni. Kohteet eivät ole tärkeysjärjestyksessä ja niitä voi vapaasti kehitellä eteenpäin.